Żyjemy w czasach zdecydowanej przewagi formy nad treścią, dziś najważniejszy jest wizerunek, czyli to w jaki sposób odbiera nas otoczenie . To legendarne pierwsze wrażenie praktycznie przesądza o wszystkim, albo prawie o wszystkim. Tęgie naukowe głowy pracują nad rozwijaniem wielkiej ilości socjotechnicznych chwytów i marketingowych zasad, które potrafią każdy obraz pokazać pozytywnie. W przeważającej mierze nie ma to wiele wspólnego z rzeczywistością, to po prostu rodzaj uwodzenia, ale oczywiście są też techniki komunikacyjne i techniki prezentacji, uczące jak profesjonalnie zadbać o wizerunek, jakie elementy podkreślić, a jakie ukryć lub lekko zmanipulować. Te techniki marketingu odgrywają bardzo dużą rolę w tworzeniu wizerunku firmy. Nadszedł czas, kiedy pozytywny wizerunek firmy staje się ważną częścią jej reputacji i przekłada się na konkretne, duże pieniądze, nic więc dziwnego, że firmy nie oszczędzają na kreowaniu swojego pozytywnego wizerunku.
Jednym z ważnych elementów tej kreacji jest oczywiście wygląd biura i to nie tylko gabinetu prezesa i zarządu, ale też , a może przede wszystkim miejsc gdzie na co dzień pracują ludzie, przyjmowani są interesanci, czy gdzie odbywa się produkcja itp. Tu też działa magia pierwszego wrażenia, więc w szanujących się i dbających o wizerunek firmach przywiązuje się bardzo dużą wagę do tego jak wyglądają pomieszczenia firmowe. Wygląd biurek i foteli biurowych jest zawsze na pierwszym planie. Zarówno jedne jak i drugie powinny być częścią profesjonalnie opracowanego planu stylizacji wnętrza danej firmy, czyli powinny być w tym samym, lub podobnym stylu i kolorystyce.
O wyborze foteli biurowych też oczywiście decyduje w pierwszej mierze stylista wnętrz, ale warto bardziej dogłębnie potraktować temat, bo od tego w jakich fotelach pracują ludzie nawet po kilkanaście godzin dziennie, zależy nie tylko wizerunek firmy, ale od tego zależy ich zdrowie, a wiadomo- zdrowie jest bezcenne. O tym, że fotele biurowe powinny być ergonomiczne, odpowiednio dopasowane do pleców pracowników, wiedzą wszyscy, więc jeśli poważna firma kupuje swoim pracownikom najtańsze, chińskie fotele z tworzywa sztucznego, to choćby nie wiem jak się starała, nie zatrze pierwszego, bardzo złego wrażenia, że w tej firmie oszczędza się na zdrowiu pracowników.
Oczywiście fotele muszą dobrze komponować się z wystrojem biura, ale przede wszystkim muszą być wygodne i muszą dobrze służyć ludziom. Profesjonalny fotel biurowy musi podpierać kręgosłup ( zwłaszcza w części lędżwiowej, bo ta właśnie część kręgosłupa jest najbardziej osłabiana przez siedzący tryb życia) , musi być stabilny( minimum pięć ramion z kółkami), musi mieć regulację nie tylko wysokości siedziska, ale też regulację oparcia, podpórek pod ręce i zagłówka, musi być wykonany z dobrej jakości materiałów.
To nieprawda, że wszystkie fotele biurowe są do siebie podobne, tak jak są różne style mebli, analogicznie są różne style foteli biurowych – klasyczne, nowoczesne, futurystyczne, minimalistyczne, nie mówiąc już o gamie różnych materiałów i kolorów z których są wykonane. Na prawdę jest w czym wybierać, trzeba tylko konsekwentnie postawić na jakość.