Jak dobrać meble do biura? Jak umeblować przestrzeń do pracy, by była jednocześnie funkcjonalna oraz estetyczna? Podpowiadamy sprawdzone rozwiązania oraz doradzamy, gdzie znaleźć wysokiej klasy meble biurowe.
Urządzenie biura to spore wyzwanie. Dziś już nikt nie ma wątpliwości, że przestrzeń, w jakiej przebywają pracownicy ma ogromny wpływ na to, jak się czują, na ile są wydajni i kreatywni. Dlatego przestrzeń biurowa powinna być jednocześnie funkcjonalna i estetyczna, a także wyposażona tak, by gwarantować maksymalny komfort pracy. Jak to osiągnąć?
Od czego zacząć planowanie umeblowania biura? Na pewno na pierwszym miejscu znajdują się krzesła i fotele biurowe. To najważniejsze a często niedoceniane meble w pracy. A warto pamiętać, że w wielu biurach pracownicy przez osiem godzin pozostają w pozycji siedzącej – źle dobrane krzesło negatywnie wpływa na kręgosłup, powoduje ból i dyskomfort. Jak zatem wybrać dobre krzesła? Powinny one mieć szeroki zakres regulacji. Należy bowiem pamiętać, że każdy z nas ma swoje indywidualne parametry ciała – w jednym biurze może pracować drobna, filigranowa i niska kobieta oraz wysoki i masywny mężczyzna. Dobrej jakości fotel biurowy posiada regulacje, które każdemu z nich pozwolą na ustawienie fotela w sposób perfekcyjnie dopasowany do indywidualnych potrzeb. Absolutne minimum to regulacja wysokości siedziska oraz wysokości i kąta odchylenia oparcia. Dobrej jakości krzesła biurowe do wielogodzinnej pracy powinny też posiadać zagłówek oraz podłokietniki – idealnie, jeśli także te elementy są regulowane.
Coraz częściej w biurach pojawiają się też meble mniej typowe – na przykład krzesła do pracy w pozycji klęczącej, piłki do siedzenia czy biurka do pracy na stojąco. Możliwość zmiany pozycji pracy jest bardzo korzystna dla zdrowia, więc warto w takie meble zainwestować.
W biurze nie powinno też zabraknąć mebli mniej formalnych. Badania pokazują, że stworzenie pracownikom przestrzeni do swobodnych relacji rewelacyjnie wpływa na jakość pracy w zespole. Wygodne sofy w energetycznych kolorach, miękkie fotele czy pufy oraz worki do siedzenia – takie wyposażenie zachęca do chwili relaksu i pozwala na zorganizowanie spotkania zespołu w mniej formalnej atmosferze.
Jest też wiele rozwiązań dla niewielkich biur. Na przykład krzesła składane. To świetne rozwiązanie, jeśli używamy ich tylko od czasu do czasu, a nie dysponujemy odrębnym pomieszczeniem, które stale może być urządzone jako sala konferencyjna. W przypadku niewielkiej przestrzeni, jeśli działamy w systemie open space warto też pomyśleć o zakupieniu systemów akustycznych, które umożliwiają wydzielenie komfortowej przestrzeni dzięki kolorowym, mobilnym modułom. Takie miejsce umożliwia na przykład ocięcie się od gwaru panującego w biurowym otoczeniu i na pewno podnosi komfort pracy pracowników.